antenatale ward - Reisverslag uit Nederland, Nederland van Caroline Opstal - WaarBenJij.nu antenatale ward - Reisverslag uit Nederland, Nederland van Caroline Opstal - WaarBenJij.nu

antenatale ward

Blijf op de hoogte en volg Caroline

14 Augustus 2015 | Nederland, Nederland

Hallo daar zijn we weer..

Deze week stonden we op antenatale ward. Dit is te vergelijken met onze verloskundige zorg.

Maandag 10 augustus: Vandaag begonnen we op de ward. Bij binnenkomst gingen we zitten en keken we gewoon mee met wat iedereen deed. Ze gingen zingen met de vrouwen en dat was echt geweldig mooi. Daarna hielpen we met het wegen van de kinderen en de registraties daarvan. Ook hebben we deze dag uitleg gekregen over de onderzoeken die ze doen bij de zwangere vrouwen. Hierbij kregen ze ook uitleg over de gevaren. In de avond hebben we weinig gedaan en zijn optijd naar bed gegaan, want we waren doodmoe.

Dinsdag 11 augustus: Dag 2 op de ward. Ook vandaag hebben we geholpen met de screening en de onderzoeken geobserveerd. Het was vandaag heel druk. Ook kunnen ze op deze ward een hiv test doen en zich laten controleren op baarmoederhals kanker. Dit doen ze alleen op dinsdag. Helaas had ik de pech om het niet te zien want als de vrouwen nog vloeide dan deden ze de test niet. Enja dat was bij mij dus het geval. Helaas pindakaas. Hierna hadden we in de middag niets te doen dus hebben we Veel gekletst met de studenteb die er oil werken. Oja vabdaag weigerde web vrouw om van wonder onderzocht te worsen door een man. Hij Heeft mij erbij geroepen om het onderzoek te doen. Echt even wen momentje van yeah I'm a nurse :) en ik hou van me werk... In de avond kwamen alfosina en Eva om samen te koken en te eten. We hadden ze hutspot belooft. Helaas ging de restroom weer uit en hebben we flunk mortem improviseren en uiteindelijk na way uurtjes hebben we wen heerlijke maaltijd gehad.. het was super gezellig. Hierna hebben we de afwas gedaan en zijn we gaan slapen.

Woensdag 13 augustus: Outrich today... We zijn mee geweest de community in voor screening van de mensen die niet zelf naar het ziekenhuis kunnen komen door de afstand. En de weg erheen was creepy. We zaten zo dicht bij de afgrond dat ik er bang van werd.. met veel gehobbel kleine wegen en angsten heeft de chauffeur ons veilig heen en veilig terug gereden. Thank god. 's middags heb ik mijn was gedaan en heb wat geslapen. In de avond zijn we naar vrienden gegaan die voor ons kookte. Ook hebben we meteen drinken gehaald voor ons goodbyee party. Na het eten hebben een film gekeken en daarna zijn we naar huis gegaan, omdat we nog moesten werken.

Donderdag 13 augustus: Laatste dag werken in het ziekenhuis :( echt niet leuk, maar vandaag hebben Lisa en ik alleen de kindjes gewogen en meegeholpen met de registraties. Daarna ben ik gaan vragen wat ik kon doen.. ik werd meegenomen naar een onderzoek kamertje en een patiënt kwam binnen. De studente waarmee ik was vertelde nou ik ga alles vertalen en uitleggen en jij doet het fysieke onderzoek.. oftewel ik mocht alle controles doen. Uitsluiten van anemoe, borsten controleren op gezwellen, benen voor oedeem en de buik om de baby te meten en te zien hoeveel weken ze zijn. Daarna het hoofdje vinden(presentation) en dan de ligging van de baby(position). Ik had alle controles goed gedaan en had goed gevoelt waar het ruggetje lag.. toch wel een trots momentje :) hierna hebben we niet veel meer gedaan omdat het erg rustig was. Party time. We hebben alles in huis en hebben veel gebakken en gemaakt voor de mensen die kwamen, zeiden ze uiteindelijk waren er maar 5 gekomen, waarvan 2 na een uur alweer weg waren. Dus allew.voor niets gedaan.. vandaag dan maar weer verder. Het was uiteindelijk wel gezellig met de mensen die er waren.

Vrijdag 14 augustus: :'( hmm allerlaatste dag in muona. Echt niet leuk. Voel me.verdrietig en wil.niet gaan inpakken. Helaas is me koffer al bijna ingepakt en hoeve we alleen nog schoon te maken en op te ruimen. De laatste dingetjes te doen. Vanavond gaan we eten bij sheila als vaarwel. Ik ga het hier heel wrg missen. Het ziekenhuis de mensen en vooral onze nieuwe vrienden. Wat ik niet ga missen is dat de stroom steeds uitvalt en dat er bijna nooit water is in de ochtend... Vanaf morgen wordt het alleen maar genieten en luxe leven. Lekker met geld smijten en leuke dingen kopen voor de mensen thuis..

Love you guys see you in 2 weeks. Ps. Dit is voor nu mijn laatste blog. De andere komt erop te staan wanneer ik weer thuis ben.

Byeeee.

  • 14 Augustus 2015 - 12:04

    Danielle:

    Heeeeel veel plezier in Monkey Bay meid!! Kan niet wachten dat je weer terug thuis bent!!! Dikke kus love you xxxx big sis

  • 14 Augustus 2015 - 12:44

    Mama:

    Wat een mooi verslag weer Caroline. Tja, aan alles komt een eind, zo zie je maar. Je stage zit erop, de terugreis begint eraan te komen. Ik denk dat je met een voldaan gevoel weg zult gaan. Je hebt veel gedaan, gezien, meegemaakt (leuke en minder leuke) veel nieuwe vrienden gemaakt, ervaren hoe het in een arm land er aan toegaat. Kortom je bent een hele grote ervaring rijker. Probeer deze week te gaan genieten van het luxe, voor zover je van luxe kunt spreken, en geniet van elkaar. Straks als je thuis bent kun je rustig aan alle weken en gebeurtenissen een plek te geven en alles te verwerken wat je beleefd hebt. Het zal een hele brok zijn en worden. Maar met de liefde van de mensen die van je houden komt dat wel goed. Probeer te praten als je dat nodig vind en doe dat met de mensen die je op dat moment nodig denkt te hebben. De ene keer zal dat Niels zijn, een andere keer wij als ouders en familie en een andere keer Hans. Ik weet dat die ook klaar staat als je wilt praten. Caine hè bent een kanjer, ik ben trots op je. Ga genieten en kom veilig thuis. Ik zal blij zij als je Door de gaten komt! Love you, fijne week.

  • 14 Augustus 2015 - 13:12

    Pappa:

    Blij dat je er zo van geniet. Als je het 'echte' werk mag doen, ga je helemaal uit je dak van blijdschap. Mooi hoor, passie voor je vak. Je gaat er ook zelf achteraan om iets te mogen doen. Top.
    Nu inderdaad eropuit en genieten van de safari. We zien je wel voorbij komen op national geographic tv. Meeslingerend met de apen door de bomen o zo. xxx

  • 16 Augustus 2015 - 09:18

    Zoë:

    Caarieeee,
    Wat 'n supertoffe verhalen allemaal! Ben blij dat je het zo ontzettend leuk hebt gehad :). Ik vond het echt superleuk om je blogs te lezen. Als je terug ben wil ik alles horen hihi. Wel balen van de heftige dingen maar helaas horen die er ook bij, zeker bij je werk.
    En nu heerlijk genieten van eeen welverdiende vakantie, superveel plezier caar!

    Dikke knuff, zoë

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Caroline

Heeii hallo, Leuk dat je op mijn pagina bent. Ik ga hier mijn verslag zetten over mijn stage die ik ga lopen in Malawi. Malawi ligt in het zuiden van Afrika. Ik ga hier in het Trinity Hospital in Muona werken. Dit doe ik vanuit school. Ik mocht eerst niet gaan anders zou ik in april vertrekken, maar door een hele leuke en lieve leraar heb ik de kans gekregen om in juli te gaan. Mijn verblijf is daar vanaf 13 juli tot 27 augustus samen met een studiegenoot. Veel lees plezier Ik heb er zin in !!!

Actief sinds 25 Maart 2015
Verslag gelezen: 95
Totaal aantal bezoekers 3453

Voorgaande reizen:

25 Maart 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

13 Juli 2015 - 27 Augustus 2015

Trinity Hospital

Landen bezocht: